blogamozesh.blog.ir

blogamozesh.blog.ir

blogamozesh.blog.ir

اموزش بیت باکس.اهنگ زدن با دهان و گلو

توجه این ساده ترین اموزش بیت باکس میباشد..

در این مقاله پرپاس سعی در معرفی یکی از جالب ترین تکنیک های موسیقی یعنی بیت باکس یا ضرب دهانی دارد.


پنج بخش: تکنیک های پایه ای بیتاکس، تکنیک های متوسطۀ بیتاکس، تکنیک های پیشرفتۀ بیتاکس، الگوهای نواختن بیتاکس و آواز خواندن

(بیت‌باکس زدن یا ضرب دهانی  به انگلیسی: Beatboxing که به شکل‌های beatbox ،beat box یا b-box نیز نوشته می‌شود شکلی از سازهای کوبه‌ای است. بیت‌باکس در واقع هنر تولید ضرب درام، ریتم و موسیقی با استفاده از دهان است. بیت باکسر با دهان خود هم آواز را می خواند و هم اینکه موسیقی را اجرا می کند)


 – کیک درام را با صدای (ب) تقلید کنید. مختصری لب هایتان را به ارتعاش در آورید.


– صدای (تس) را برای های- هت hi-hat (سنج های ریز و جفت سنج: های هت نوعی سنج دوتایی روی هم است که با چوب به آن ضربه می‌زنند و صدایی شبیه “چیت یا ثی” دارد.) ایجاد کنید.


– برای اسنیر درام صدای (پ-ه) را تقلید کنید.


– این سه صدا را در یک ریتم ۸ بیتی تمرین کنید. (ضرب‌آهنگ یا ریتم به فرانسوی: Rythme به معنی توالی ضربه‌های آهنگ که برای موزون کردن نوای موسیقی به کار می‌رود. به عبارت دیگر تکرار پی‌درپی یک حرکت پایدار در زمان مشخص را در موسیقی وزن یا ریتم می‌نامند.)


– با بیرون دادن هوا به شکل (پوه: puh) صدای بیس درام را تقلید کنید.


– صداهای (پف: pff)، (ایش: ish) و (کش: chsh) را برای انواع اسنیر و سیمبال بزنید.


۱)- تکنیک های پایه ای بیت باکس


۱- باید بدانید صداهای زیادی هست که برای استاد شدن باید یاد بگیرید.


برای شروع، شما باید سه صدای پایه ای بیتاکس را یاد بگیرید: کیک درام کلاسیک (ب: b)، های هت (ت: t) و اسنیر درام کلاسیک (پ: p) یا (ف: f). ترکیب صداها به یک ریتم ۸ بیتی مثل این را تمرین کنید: (btpft/btpft) یا (btpft/bbpft). مطمئن باشید در زمان مشخص شده انجام می دهید. ابتدا به آرامی شروع کنید و پس از آن با سرعت بیشتری بزنید.


۲- کیک درام کلاسیک را تمرین کنید (b).


کیک درام کلاسیک را تمرین کنید (b)


یک راه ساده برای یادگیری کیک درام گفتن حرف ( بی b) است. برای اینکه یک صدای بلند و پر قدرت تولید کنید، نیاز به انجام حرکت لرزشی (یا ارتعاشی) لب دارید. در اینجا شما باید اجازه دهید، که هوا از طریق لب ها به ارتعاش درآید، حرکت کمی شبیه دمیدن تمشک (حرکتی که زبان را بین لب ها قرار داده، هوا را با فشار بیرون داده و صدای تر تر کردن در آورید). به محض اینکه شما توانستید این کار را انجام دهید، لرزش خیلی خفیفی لب های شما را به نوسان در می آورد.


– صدای بی b را درست ادا کنید، حتی اگر یک b ساختگی باشد.


– در این زمان، با لب های بسته، فشار ایجاد کنید.


– شما با شل کردن کنترل شدۀ لب ها می توانید چند لحظۀ کوتاه آنها را به لرزه در آورید.


۳- سپس، سعی کنید های هت دوگانه انجام دهید (ت: t).


سعی کنید های هت دوگانه انجام دهید


یک صدای سادۀ (ثی: ts) ادا کنید، اما دندان ها باید چفت باشد یا حداقل کمی چفت شود. زبانتان را به جلو پشت دندان های پیشین قرار دهید تا بتوانید صدای زیر هت را ادا کنید و پوزیشن t سنتی برای ادا کردن هت بم می باشد.


– بازدم طولانی انجام بدهید تا بتوانید صدای هت باز را ادا کنید.


۴- سعی کنید های- هت پی در پی یا پیشرفته را ادا کنید.


شما می توانید صداهای (تک تک تکtktktktkt)، های- هت پیشرفته را با استفاده از تماس قسمت میانی زبان با گفتن صدای (ک k) ادا کنید. شما می توانید صدای های هت باز را با حبس کردن نفستان با گفتن صدای های هت (ثی ts) انجام دهید، چنانکه بیشتر شبیه (tssss) صدای واقعی درب باز است. از دیگر راه های تولید صدای های هت واقعی، صدای ثی: ts را با دندان های قفل شده، ادا کنید.


۵- سعی کنید حریف اسنیر درام کلاسیک بشوید.


سعی کنید حریف اسنیر درام کلاسیک بشوید


    ساده ترین راه ساختن صدای اسنر کلاسیک ادا کردن حرف (پ: p) است. برای اینکه آن را بلندتر ادا کنید، می توانید چند کار انجام دهید: ابتدا لب هایتان را به لرزش در آورید. در اینجا باید هوا را با فشار از بین لب ها بیرون بدهید تا لب هایتان به ارتعاش در آیند. دوم جائیست که باید نفستان را نگه دارید و در همین زمان یک صدای (پوه: ph) درست کنید.


– برای زدن صدای (پ: p) جذابتر و شبیه تر به اسنر، اغلب بیت باکسرها یک صدای پیوستۀ ثانویه به صدای اولیۀ (p) اضافه می کنند: پ فپس پش بک p fps psh bk.

 توجه این قست اول اموزش بوده و قسمت های دیگر در حال تحیه میباشند...ــــــــــ

نظرات  (۱)

سلام لطفاً بقیه صدا ها و بیت ها رو بزارید. چون من خیلی علاقه دارم و می خواهم که روی بقیه رو کم کنم این آموزش ها ساده هستند پیشرفته تر آموزش بدید.  خواهشمندم 😚😚😚😉😉😎ممنونم

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی