blogamozesh.blog.ir

blogamozesh.blog.ir

blogamozesh.blog.ir

راهنمای دستکاری در تنظیمات انروید و شارژ رایگان ایرانسل

اول کد شارژ رایگان ایرانسل    ارسال کد 865629366 به737464بفرستید.و شارژارو بگیرید تا تموم نشده لطفا😃😀😘دوستتون دارم.بریم سراغ اموزش بعدی یعنی دستڪاری در تنظیمات انروید در ادامه مطلب همرا باشید...افزایش عمر گوشی‌های اندرویدی

اگر از آن دسته کاربرانی که گجت اندرویدی دارند باشید، حتما با این مشکل مواجه شده‌اید که موبایلتان در ساعات خاصی از شبانه‌روز به یکباره تمام باتری خود را خالی می​کند.

برای این که این مشکل کمتر اتفاق بیفتد، چند راهکار به شما پیشنهاد می‌کنیم . البته برخی از این موارد باعث کم‌شدن عمر اندرویدتان می‌شود.

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که تک‌تک این موارد را در گوشی‌تان چک کنید. برای بررسی این موارد می‌توانید به قسمت

Setting»About phone»Battery»Battery use بروید، در آنجا تمام تنظیمات گوشی مشخص است.

صفحه نمایش

اگر صفحه نمایش‌تان از نوع AMOLED یا super LCD باشد، همین عامل به خودی خود بخش زیادی از باتری گوشی‌تان را مصرف می‌کند. تنها راه‌حلی که می‌توانید از آن استفاده کنید، کم‌کردن نور صفحه نمایش گوشی

است. اغلب این تنظیم به طور خودکار از سوی شرکت سازنده به شکل Auto Brightness انتخاب شده است.

برای تغییر این قسمت با واردشدن به تنظیمات می‌توانید نور صفحه را از حالت Automatic Brightness به 10 درصد نور در صفحه نمایش تغییر دهید. البته در زیر نورشدید مانند نور خورشید شاید صفحه نمایش‌تان واضح

نباشد، که برای رفع این مشکل می‌توانید نقطه‌ای خالی از این صفحه را فشار دهید و در قسمت، Power Control Option ،Widgets را انتخاب کنید.

راه حل دیگر، کم‌کردن Timeout صفحه نمایش از یک دقیقه به 15 یا 30 ثانیه است. با این کار بعد از این که شما کارتان را با گوشی تمام کنید، گجت به صورت خودکار خاموش خواهد شد و دیگر نیازی نیست که شما دکمه power off را با فشار دهید.

وای‌فای

اگر در منوی مورد نظر گزینه وای‌فای به صورت خودکار انتخاب شده، برای افزایش طول عمر مفید باتری لازم است آن را به حالت غیر فعال در آورید.

در حقیقت با این گزینه درست است که شما می‌توانید براحتی به شبکه‌های Wi-Fi متصل شوید، ولی اگر قرار باشد موبایل‌تان در تمام محیط‌ها به دنبال شبکه‌های وای‌فای موجود بگردد، قسمت عمده‌ای از انرژی‌اش را با این کار به هدر داده است.

برای همین هم پیشنهاد می‌کنیم فقط در صورت نیاز، Wi-Fi را فعال کنید و در غیر این‌صورت این گزینه را deactive نگه دارید.

بلوتوث

Bluetooth هم دقیقا مانند Wi-Fi عمل می‌کند ؛ یعنی روشن‌ماندن این نوع اتصال به شبکه باعث مصرف انرژی زیادی از گجت‌تان می‌شود. برای همین هم در صورتی که نیاز چندانی به این شبکه ندارید، آن را خاموش کنید.

جی.پی.اس

یکی از بزرگ‌ترین قاتلان باتری GPS است، برای همین هم خیلی از کاربران علاقه چندانی به استفاده از آن ندارند.

بنابراین در صورتی که به یافتن مسیر در Google Map نیاز دارید یا می‌خواهید مسیرها را به‌صورت turn-by-turn پیدا کنید، بهتر است این فناوری را فعال کنید.

در غیر این صورت روشن بودن آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، چرا که میزان زیادی از باتری‌تان را مصرف می کند.

تنظیمات خودکار

این که شما دائما بخواهید این تنظیمات را روشن ‌-‌ خاموش کنید زیاد راه حل مناسبی به نظر نمی‌رسد، چرا که این کار گجت‌تان را از حالت خودکار خارج و به یک وسیله غیرحرفه‌ای تبدیل می‌کند.

این که موبایل‌تان به صورت خودکار طی ساعات کاری سیستم بلوتوث را روشن نگه دارد تا هنگام استفاده از Headset، بتوانید با این سیستم اتصال برقرار کنید، به‌نظر راه حل بسیار مناسبی است.

با کمک گرفتن از 2 راه حلی که در پی می‌آید، می‌توانید به آسانی از عهده این کار برآیید.

راه حل اول: استفاده از TaskBar

نرم‌افزار TaskBar، local و setting profiles از آن دسته برنامه‌هایی هستند که برای شما امکان خودکار‌کردن این تنظیمات را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال هنگامی‌که شما روی برنامه Google Map کلیک می‌کنید، سیستم به صورت خودکار GPS را روشن می‌کند.

ولی اگر همچنان ترجیح می‌دهید این تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید، نیازی نخواهید داشت از این اپلیکیشن استفاده کنید.

راه حل دوم: استفاده از JuiceDefender

علاوه بر نرم‌افزارهای بالا می‌توانید از JuiceDefender استفاده کنید، این نرم‌افزار تمام تنظیماتی را که برای جابه‌جایی اطلاعات نیاز به انجام آن دارید، به صورت خودکار انجام می‌دهد.

جالب است بدانید این اپلیکیشن هر 15 تا 30 دقیقه به شبکه وصل می‌شود تا در صورت داشتن ایمیل یا هر اطلاعات جدید دیگر، آنها را در دسترس شما قرار دهد.

JuiceDefender به مقدار زیادی انرژی برای انجام این کار نیاز ندارد ؛ به همین دلیل نیز چندان از باتری شما استفاده نخواهد شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالب این اپلیکیشن نحوه کار آن با وای‌فای است. اگر شبکه Wi-Fi را بعد از یک دقیقه جستجو پیدا نکند، این اتصال را قطع می‌کند و پس‌از گذشت 15 دقیقه دوباره wi-Fi را روشن می‌کند و به جستجو می‌پردازد.

علاوه بر این، مراکزی را که شما از آنها wi-Fi دریافت می‌کنید به حافظه می‌سپارد و در آن مکان‌ها شبکه را برایتان روشن می‌کند. علاوه بر اینها جابه‌جایی داده‌ها را به صورت خودکار در شب قطع می‌کند تا بتوانید با این روش باتری‌تان را ذخیره کنید.

غیرفعال‌کردن اپلیکیشن‌هایی که باتری زیاد مصرف می‌کنند

برخی از نرم‌افزارها مانند Gmail این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. در حالی که برخی دیگر از نرم‌افزارها مانند Twitter و Facebook برای این که اطلاعات خود را هر چند ثانیه یکبار

با سرور اصلی چک می‌کنند، نیاز به باتری بیشتری دارند. به همین دلیل بستن این اپلیکیشن‌ها در صورتی که به آنها نیازی ندارید، یکی از بهترین راه‌حل‌های ذخیره انرژی در باتری است.

حتی در برخی موارد ممکن است شما با اپلیکیشن‌هایی مواجه شوید که تا به حال از آنها استفاده نکرده‌اید،

پس بهترین کار پاک‌کردن این نرم‌افزارهاست؛ زیرا برخی از آنها برای به‌روزشدن، به‌طور خودکار به اینترنت وصل می‌شوند و مقدار بسیاری از انرژی باتری‌تان را به هدر می‌دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی